Translate

lördag 4 februari 2017

Dag 207; Manly to Split walk + Onlineintervju

Okej den här dagen började långsamt.

Jag vaknade tio i nio och ringde David direkt som vanligt. Vi pratade i cirkus en timma, sen gick jag upp och åt frukost.
Hihi istället för att äta vanliga havregryn med weet-bix, pumpa- och chiafrön så gjorde jag chokladgröt. Det var någon som gjorde det och la upp det i en matgrupp på facebook så jag var ju tvungen att prova det.
Det var faktiskt jättegott! Jag kokade upp havregrynen med mjölk istället för vatten och la till lite kakao och voila.
Detta serverades med färska jordgubbar, blåbär och lönnsirap. Rekommenderas!

Så uppenbarligen var familjen borta på morgonen eftersom jag var så galen och gjorde mat nu på helgen.
Jag visste faktiskt dock att de skulle vara borta på kricket idag så jag har passat på att ha varit hemma lite.
Jag gick ut och sprang men mitt knä ville inte riktigt så jag tog hänsyn till det och gjorde ett rörelsepass via FMTK i parken istället.
Sen gick jag hem, duschade och gjorde lunch. (Gjorde även en matlåda till ikväll.)

Klockan blev fyra hux flux och jag kände att min dag fortfarande inte riktigt hade kommit igång.
Så jag funderade på vad jag hade kvar att göra i Sydney och kom på Manly till Split Bridge walk.
Det är en 10 km vandringsled genom landbryggor, skog och stenar. Så jag tänkte äsch varför inte, jag gillar ju sånt där.

Så jag hoppade på bussen till Manly, stannade och köpte en ny plasthink till Hamish eftersom jag glömde hans andra på stranden, och gick iväg mot vandringsleden.

Den var jättemysig i början, en typisk strandpromenad som gjorde att jag inte alls förstod varför det stod på internet att hela grejen kunde ta fyra timmar.
Efter ett tag kom jag in i skogen och kom upp för massa stentrappor där ödlorna bodde och då förstod jag plötsligt precis.

Det var en skön hike i alla fall, jag är glad att jag gjorde det.
På hemvägen stannade jag på Coles och köpte juice och lite frukt till imorgon.
Eller ja, juicen drack jag ju direkt, jag fick ett jättesug efter apelsinjuice på bussen.

Så här nu i efterhand förstår jag varför man oftast bara dricker ett glas juice istället för en liter.
Jösses

***

Det ligger en intervju uppe med mig och några andra svenskar som är och reser i Australien på den här hemsidan!

Här kan ni läsa min om ni är intresserade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar