Translate

tisdag 7 februari 2017

Dag 209; DAVID FYLLER 20

Idag så behövde Fiona jobba.
Så hon frågade mig om jag kunde ha Hamish idag så fick jag ledigt på fredag istället.

Jag sa absolut eftersom jag inte hade några särskilda planer.

Så jag och lillen har varit ensamma idag i det väldigt varma huset. Vi var i parken i men det var då ännu varmare där.
När han sov försökte jag träna lite men det var då inge roligt när jag svettades sönder utan att ens träna. Så det blev ett lugnt pass... Bättre än inget.
Sen dök morfar upp ur ingen stans. Han hade fått för sig att han skulle fixa saker i garaget idag.
Jahapp sa jag och låste upp dörren.
Fiona gillar inte riktigt att hennes föräldrar kommer oinbjudet, men om hon får saker fixade så kan hon ju inte klaga?

Max åkte hem innan de kom hem i alla fall. Stackars man, han var också sjöblöt av svett. Jag ställde ut en vattenkanna åt honom när lillen sov, hoppas han inte jobbar för hårt den där mannen.

På kvällen var det simning, som vanligt på måndagar och när de kom hem hade jag lagat middag till mig och Fiona. Det blev grönsaker i lite tomatsås serverat med spagetti. Såser är inte en grej här borta så jag är väldigt försiktig med det.

**
Utöver det så är det Davids 20 årsdag idag! Ett stort grattis!
Han fick min present i brevlådan för några veckor sen, jag skickade den långt i förväg så det inte skulle bli som i julas.
Han fick en slips med en känguru på, jag tyckte det var lite roligt. Men extra kul var kortet som jag hittade, det var ett sånt där 3D kort. Kul grej.

Han verkar ha haft en trevlig dag och fått tårta av både mamma och pappa, känns tråkigt att jag missade att baka en födelsedagstårta åt honom... Får göra det nästa år istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar