Translate

tisdag 7 februari 2017

Dag 211; Oscars 11 årsdag

Idag fyller Oscar elva.
Han har varit jättetaggad hela veckan.
Imorse sprang han ned för trappan klockan 6:45 (vilket aldrig har hänt förut.) och rusade in till köket där jag stod och precis börjat med diskmaskinen. Jag fick en stor kram innan han attackerade presenten som jag hade lagt på köksbordet.

Han rev upp pappret och blev typ glad? Hyfsat? Inget speciellt tyckte han nog, han hade hoppats på biobiljetter eller en telefon. Legot som han fick var inte ens med på listan.

Efter frukosten åkte han till skolan tidigare eftersom konsertbandet skulle repa, Fiona är jätteglad att han kom in där och när hon kom tillbaka från att ha skjutsat dit honom så tog jag Hamish ch gick till dagis.
Sen gick jag hem igen och hämtade glassen som Oscar ville bjuda sin nya klass på och jag lämnade den hos honom i bandets replokal.

Väl hemma så lagade jag min veganska pizza inför ikväll, jag vet inte om jag har tid till det sen så det var lika bra att få det gjort.
Den luktar jättegott... Jag ser fram emot middagen ikväll.

Jag fixade även en matlåda inför fredag då jag och Amelia ska tillbaka till wet n wild.


På eftermiddagen så ringde Fiona och behövde hjälp med att göra ett antagningsbrev till Oscar från Hogwarts.
Jag sa till henne igår att det är den här födelsedagen som barnen får breven nämligen.
Oscar lär bli glad ikväll!

Sen gick jag i regnet för att hämta Hamish men det gick då inte. Dörren var låst och ingen kom och öppnade den när jag stod och knackade.
Det här gör inte ert rykte bättre Australien.

En kvart senare var jag tvungen att gå och hämta Oscar, vi får plocka upp Hamish sen helt enkelt.

**
Resten av Oscars födelsedag var trevlig. 

Mormor och morfar kom med pizza och grattade honom klockan sex. 
Sen när vi alla hade ätit klart blev det fler presenter och tårta (som Fiona hade gett horn och kallat för en älg eftersom Oscar är besatt av älgar just nu). 

Sen vid klockan åtta kollade Oscar i brevlådan om hans antagningsbrev till Hogwarts hade kommit (det kommer ju när en fyller elva) och mycket riktigt, det hade det.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar