Translate

söndag 9 oktober 2016

Dag 89; Hemresa

Imorse så gick vi upp tidigt eftersom jag skulle ta bussen kl 6:50. Detta var den enda bussen som gick om jag skulle hinna till kyrkan för att sjunga på söndag. 
Ros gav mig en vattenflaska, en matlåda och en banan till resan i fall jag blev hungrig... detta var jätte snällt av henne, jag har verkligen blivit omhändertagen av dom. 

På vägen till busshållplatsen så stannade Max bilen för att kolla till ett får som tyvärr dog igår... Jag fattade inte riktigt vad som hände men det var tydligen något den hade ätit. Han upptäckte även en vattenläcka vid the creek så han var tvungen att stänga av vattnet. 
Vi hann nätt och jämt till bussen men jag kom på den och det var det viktiga. 
Busschauffören sa dock att man var tvungen att ha bokat biljett för att åka med bussarna sen typ 20 år tillbaka och detta hade inte vi vetat om... snäll som han var så fick jag köpa en biljett ändå och tack och lov att man hade en extra tjuga i plånboken för tillfällen som dessa. 

Resan gick bra, från Mudgee till Lithgow, Lithgow till Central, Central till North Sydney (där jag stannade och köpte färska scones, bananer och bananchips. Stabilt eftermiddagsfika. 
Jag kände mig så trött hela resan så det var som skönt att köpa lite extra energi eftersom jag visste att jag var tvungen att plugga när jag kom hem. 

Fiona o Hamish var på övervåningen när jag kom hem så jag packade upp i lugn och ro innan de kom ner och hälsade. Sen gick jag undan för mig själv och pluggade. 

Nu är allt inlämnat vilket känns skönt, det blev en effektiv pluggstund och nu måste jag bara boka vilken dag jag vill ha slutprovet. Oj vad jag inte är redo för det än, tur man har några veckor till. 

På kvällen åt jag och Fiona middag tillsammans, det var bra stämning och det kändes skönt.

Efter middagen tog jag en promenad och senare på kvällen pratade jag med David, det blev sent men det var det värt. Det är det alltid.

Här har ni ett par bilder på världens bredaste canyon.
 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar